slide-2feca5b

عنوان:

تامین کسری خوراک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر

کارفرما:

شرکت پتروشیمی امیرکبیر

فعالیت‌های اجرایی طرح:

شرکت پترو فرآیند دلتا مشاور طرح تامین کسری خوراک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر می‌باشد. در این طرح ابتدا شرایط کمی و کیفی انواع خوراک‌های قابل فرآورش در مجتمع پتروشیمی امیرکبیر ارزیابی گردید و تاسیسات و امکانات موجود در این مجتمع ارزیابی شد.

با انجام مطالعات تحلیل شکاف، میزان کسری و شرایط مطلوب انواع خوراک مورد نیاز این پتروشیمی تعیین شد و بر اساس شاخص‌های فنی و اقتصادی میزان کسری خوراک هدف‌گذاری گردید. در این طرح مطالعات و بررسی‌های انجام یافته بر روی انواع منابع بالقوه تامین خوراک پتروشیمی و روش‌های مواجهه با چالش‌های انتقال آن به مجتمع پتروشیمی امیرکبیر ارائه شد.

در این طرح با درنظر گرفتن مجموع شرایط فنی، اقتصادی و انطباق با امکانات موجود در سایت مجتمع، روش‌های برگزیده جهت «تامین کسری خوراک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر» ارائه گردید. این روش‌ها مشتمل بر بازیافت خوراک از جریان‌های ارسالی به فلر و سوخت، تاسیسات مایع‌سازی و فشرده‌سازی جهت انتقال و استحصال خوراک از جریان‌های ارزان قیمت سایر تاسیسات نفتی و گازی بوده است. منابع خوراک ارائه شده ضمن تامین خوراک پایدار و ارزان قیمت برای پتروشیمی امیرکبیر سبب کاهش تبعات زیست‌محیطی برای کشور می‌شود.